www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

شرکت مهندسی فراز تصفیه وارد کننده دستگاه های آب قلیایی می باشد .

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

تصفیه فاضلاب صنعتی

جریان های خروجی از واحد های مختلف بیمارستان می تواند از بخش های سرویس های بهداشتی  رستوران  ، ازمایشگاه و یا بخش های x- ray یا تخلیه ی مواد شیمیایی باشد .

بهتر است فاضلاب های خاص بصورت جداگانه ارزیابی و تصفیه ی اختصاصی گشته و سپس به منهول عمومی فاضلاب تخلیه گردند .

برای هر تخت بیمارستانی معادل 750 لیتر فاضلاب انسانی در نظر گرفته می شود ، به عبارت دیگر مقدار کیفی آلودگی فاضلاب انسانی در نظر گرفته می شود ، به عبارت دیگر مقدار کیفی آلودگی فاضلاب بیمارستانی به مقدار کمی فاضلاب انسانی تغییر داده می شود و بر همین اساس ظرفیت تصفیه خانه مشخص و طراحی مناسب ارائه می گردد .

بنابراین مراحل مختلف در بررسی فاضلاب بیمارستانی بصورت زیر خواهد بود . :

1- فعالیت های بیمارستانی

هر نوع فعالیت بیمارستانی که منجر به تولید فاضلاب می گردد ، بررسی می شود و آن ها را از نظر معمولی یا خاص (x- ray یا مواد شیمیایی آلوده ) تفکیک می نماییم .

2- جمع آوری و آشغالگیری

موارد عمومی از طریق شبکه ی فاضلاب و منهول ها به سمت یک حوضچه ی متعادل کننده ی جریان هدایت می شوند که هم از نظر جریان و هم از نظر کیفیت آلودگی با یکدیگر مخلوط و یک دست شوند ، در بخش ورودی به این حوضچه ، شبکه یا سبد آشغالگیری مناسبی تعبیه می گردد تا ذرات و آشغال های درشت جداسازی شوند .

3- انتقال به واحد های اصلی تصفیه

فاضلاب خام و یکنواخت شده از طریق پمپ های مستغرق فاضلابی و احتمالاً عبور از آشغالگیرهای ریزتری وارد مخازن فرآیند اصلی نظیر واحدهای بیهوازی ، آنوکسیک ، هوادهی ، MBBR، MBR ، SBR و  AGAR می شوند .

4-ضد عفونی

پس از طی مراحل کامل پس از زلال سازی ، پساب توسط کلر یا ازن ضدعفونی می گردد .

 

5- فیلتر

فیلترهای تحت فشار عمودی یا افقی یا انواع دیگر فیلتراسیون می تواند ذرات معلق موجود در پساب خروجی را در حد استاندارد کاهش دهد .

بدین ترتیب پساب تصفیه شده به منابع پذیرنده مانند رودخانه وچاه قابل تخلیه خواهد بود و حتی برای آبیاری فضای سبز نیز می توان از آن استفاده نمود .

  • ۹۵/۱۰/۲۸
  • آب iWater

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی