www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

شرکت مهندسی فراز تصفیه وارد کننده دستگاه های آب قلیایی می باشد .

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰


تصفیه فاضلاب بیمارستانی

معمولاً بیشترین راندمان در فاضلاب تصفیه شده ی خروجی زمانی رخ می دهد که حوضچه ی هوادهی در طرح وجود داشته و به شیوه ی مختلفی عمل هوادهی در فرآیند تصفیه فاضلاب انجام پذیرد .

با اندازه گیری پارامترهای خروجی پساب تصفیه شده ، مشاهده می گردد میزان اکسیژن محلول کافی موجب رشد سریعتر میکروارگانیسم ها بوده و بدین تریب راندمان بالای نود درصد در خروجی خواهیم داشت .

در بخش زیر به معرفی انواع هواده های متداول در تصفیه فاضلاب می پردازیم :

الف :

هواده عمقی

هواده عمقی با استفاده از یک یا چند دستگاه بلوئر انجام می پذیرد . بلوئر ها هوای زیادی را در فشار کم تامین می کنند . فشار هوای انتخابی برای بلوئرها بین 400 تا 600 میلی بار بوده و بستگی به افت فشار در مسیر لوله کشی و شیر آلات دارد .

معمولاً یک یا چند بلوئر را با یکدیگر کلکتور کرده و با یک لوله مشترک به سمت حوضچه ی هوادهی انتقال می دهند . بلوئرها معمولاً دارای سر و صدای زیادی هستند و البته این صدا برای مدول های غلطکی بیش از سه غلطکی است در هر صورت به منظور کاهش سر و صدا ، از صدا خفه کن ورودی در خط مکش به بلوئر و صدا خفه کن خروجی در خط دهش به سمت کلکتور استفاده می گردد .

برای ایجاد مزاحمت می توان از محفظه ی اتاقک عایق صدا نیز بعنوان تجهیز اضافی استفاده ننمود که مجموعه ی بلوئر و الکتروموتور را در بر گرفته و تنها لوله ی ورودی و  خروجی از این اتاقک عبور می کند و یک هواکش ، هوای تازه را برای بلوئرها تامین می نماید .

لوله ی هوا در داخل حوضچه ی هوادهی به چند مسیر عمودی و افقی تقسیم یم شود و بر روی هر شاخه دیفیوزر مناسبی از نوع حباب ریزنصب می شود که هوادهی یکنواختی را در سطح حوضچه تامین کند . انتخاب نوع دیفیوزر مناسب به قطور جلوگیری از گرفتگی آن ها ضرورت دارد و. تماس حباب هاب ریز هوا با مولکولهای آب و فاضلاب امکان اکسیژن رسانی موثری را فراهم نموده و میکروارگانیسم ها با دریافت لجن فعال از حوضچه ی ته نشینی ( در سیستم لجن فعال ) غذای خود را دریافت و لخته سازی شکل خواهد گرفت .

استفاده از هواده های عمقی راندمان خوبی را در اکسیژن  رسانی فراهم می آورد ولی سر و صدای زیاد و کارکرد بلوئرها در دور بالا که منجر به استهلاک زود هنگام کاسه ی نمد و بلبرینگ آن ها می شود از معایب قابل ذکر برای این سیستم است .

هواده سطحی

این سیستم مشتمل بر موتور گیربکس در قدرتهای مختلف و با دور خروجی گیربکس بین 50 تا 100 دور در دقیقه می باشد . که توسط شافت رابط ، صفحات نشمین فلزی قابل استقرار بر روی پل های بتنی ، یک توربین از جنس فلزی یا فایبرگلاس را در سطح فاضلاب به چرخش در می آورد . استفاده از این تجهیز در آلمان و هلند متداول است . توربین ها از استوانه یا مخروطی با تیغه هایی در بدنه تشکیل شده است و بخوبی بالانس می گردد که موجب فشارهای اضافی به گیربکس نگردد . با گردش این توربین  ، مایع مخلوط فاضلاب توسط تیغه ها در هوا

پخش شده و اکسیژن گیری صورت می پذیرد .

برای جلوگیری از تشکیل گرداب و پایین رفتن سطح فاضلاب ، از گرداب شکن در کف حوض هوادهی و در زیر توربین استفاده می شود تیغه های توربین هوادهی بین 5 تا 15 سانتی متر داخل سطح مایع مستغرق می شود که البته با توجه به قدرت موتور گیربکس قابل تنظیم خواهد بود . اگر در طول روز که مقدار فاضلاب زیاد تر است می توان تیغه ها را در فاضلاب بیشتر داخل نمود و در نتیجه از نظر چرخیدن ، احتیاج به انرژی بیشتری دارد و برعکس در شب فرورفتگی تیغه ها در مایع کمتر بوده و مصرف انرژی قابل کاهش خواهد بود . در عمل هوادهی سرعت مخلوط فاضلاب بیش از سرعت ته نشینی مواد است که در حوض هوادهی در حال گردش است .

ب ) هواده مکانیکی عمقی

این هواده ها از استوانه ای که تقریباً تا کف حوض ادامه داشته و در بالای آن پروانه نصب تشکیل گردیده است . پروانه و صفحه پخشان توسط محور مشترکی به موتور محرکه متصل می باشد . با راه اندازی موتور ، پروانه شروع به چرخیدن نموده و مایع مخلوط را از کف استوانه ای به سمت بال می کشد . مایع مخلوط بعد از رسیدن به سطح بالایی استوانه در برخورد با صفحه ی پخشان و در ضمن دوران سریع پروانه تبدیل به ذرات ریز مایع می گردد . این ذرات مایع هوا را جذب نموده و دوباره در خوض هواهی وارد می شود . بدین ترتیب تمام مایع مخلوط بطور مرتب و دائم در گردش بوده و هوای آزاد را در خود جذب می کنند .

د ) هواده RBC

در این هواده  ، از یک شافت مشترک با تعداد زیای پره ی موجدار استفاده می شود که بصورت بسته بندی شده بر روی شافت قرار دارند و با دور آرام در داخل فاضلاب (1 تا 3 دور در دقیقه ) می چرخند . فیلم نازکی بر روی سطوح پلیمری بسته می شود که در اثر انتقال همزمان غذا و هوا به میکروارگانیسم ها عملیات تصفیه صورت می پذیرد .

شرکت مهندسی فراز تصفیه با داشتن سوابق طولانی در طراحی ، ساخت پکیج های تصفیه فاضلاب و سیستم های تصفیه شهری امکان ساخت انواع هواده های فوق را در ظرفیت های مختلف داراست .

 

  • ۹۵/۱۱/۲۸
  • آب iWater

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی