www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

شرکت مهندسی فراز تصفیه وارد کننده دستگاه های آب قلیایی می باشد .

کلمات کلیدی

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آب قلیایی

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که  که هر کدام از آب های تولیدی توسط  دستگاه های آی واتر ( آب قلیایی ، آب اسیدی و آب خنثی ) چه کارآیی دارند .

 –  آب قلیایی

سطح قلیایی شماره یک  :

برای شروع آشامیدن از سطح قلیایی یک که سطح  pHضعیفی است ، آغاز نمایید ( pH 7.5 -8.5 ) استفاده از این سطح آب قلیایی را تا دو هفته ادامه دهید .

سطح قلیایی شماره دو :

بعد از مدت دو هفته مصرف آب آشامیدنی در سطح یک ، می توانید آب آشامیدنی را از سطح قلیایی شماره دو مصرف نمایید تا میزان آنتی اکسیدان بیشتری را جذب کنید و از خواص بیشتری بهره مند گردید ( 9( pH 8 -  از این آب می توانید برای پخت برنج نیز استفاده نمایید .


سطح قلیایی شماره سه :

این سطح متداولترین مصرف آب آشامیدنی را برای کسانی که سطح یک و دو قلیایی را مصرف کرده اند ، دارد  ( pH  8.5 - 9.5 ). از این سطح برای درست کردن چای و قهوه نیز می توان استفاده نمود .

سطح قلیایی شماره چهار :

از سطح قلیایی چهار ( 10 - ( pH 9.5  برای شستشوی میوه و سبزیجات و هم چنین پختن غذا می توان استفاده نمود . در صورتی که سیستم گوارش با خوردن آب  یونیزه قلیایی یک تا سه تطبیق داشته باشد ، خوردن آب در سطح قلیایی چهار دارای قدرت بالایی در دفع سموم بدن دارد .

سطح قلیایی شماره پنج :

از سطح قلیایی پنج10.5 ) ( pH 10  برای مصارف خاص و دارویی می توان استفاده نمود . این آب دارای ملکول هیدروژن محلول بالایی است که برای درمان بیماری ها مفید است .

- آب خنثی :

از آب خنثی ( آب فیلتر شده ) در هنگام مصرف دارو و تهیه غذای کودک و یک ساعت قبل و بعد از غذا خوردن و همچنین در هنگام غذا خوردن استفاده می شود .

- آب اسیدی :

سطح اسیدی شماره یک :

آب اسیدی ضعیف برای شستشوی دهان و دندان مورد استفاده داشته و دارای ( 5.5 - ( pH 6.5  می باشد .

سطح اسیدی دو :


آب اسیدی در این سطح دارای ( 5.5 - ( pH 6  بوده و برای پاک سازی صورت و رفع چین و چروک موثر است .

سطح اسیدی شماره سه :

آب اسیدی در این سطح ( 5 -( pH 5.5  برای تمیز نمودن سطوح آشپزخانه و سینک کاربرد دارد .

سطح اسیدی شماره چهار :

استفاده از این سطح ( pH  5 )  برای مصارف استرلیزه نمودن است .

نکته : تعداد سطوح آب قلیایی و آب اسیدی در دستگاه های مختلف متفاوت می باشد در این مقاله اطلاعات به صورت کلی آماده شده است در مورد دستگاه هایی که دارای 4 سطح آب های قلیایی و اسیدی باشد .

  • آب iWater
  • ۰
  • ۰

موارد استفاده از آب قلیایی آی واتر

در این مقاله می خواهیم به این نکته اشاره نماییم که :

از آب قلیایی تولیدی توسط دستگاه آی واتر در چه مواقعی می توانید استفاده نمایید ؟

1 –روزانه 2 قطره آب قلیایی با pH = 8   در چشم می تواند سبب جلوگیری از خشکی چشم می شود و همچنین در هوای آلوده سبب ضد عفونی شدن چشم می شود .

2- روزانه 2 قطره آب قلیایی pH = 8   در گوش سبب جلوگیری از عفونت گوش می شود و گوش را تمیز و نرم نگه می دارد .

3- روزانه اسپری آب قلیایی در بینی برای پاک کردن و راحت تنفس کردن خوب است .

4- شستشو بینی با آب قلیایی برای بیماری سینوزیت خوب است .

5- شستشو با آب قلیایی از اگزما –قارچ پوستی –خشکی پوست جلوگیری می کند و جوش روی صورت را از بین می برد .

6-آب قلیایی برای خانم ها باردارهم مفید است به دلیل این که  بدن احتیاج به آب قلیایی دارد و همچنین اندام نوزاد در حال شکل گیری است و برای نوزاد هم آب قلیایی مفید است .

7- خانم هایی که تازه فارغ شده باشند نیز چون به کودکان شیر می دهند و کودکان نباید آب بخورند از طریق شیر مادر آب قلیایی به بدن کودکان می رسد و برای سلامت نوزاد مفید است .

8- آب قلیایی باعث می شود سلول ها و ماهیچه ها و رگ های بدن و رگ تاندوم بازسازی و سلول ها و موارد فوق زنده باشند و دیرتر فرسوده شوند .

9 –اشخاصی که معده آن ها ترش می کند با خوردن آب قلیایی این مشکل را می توانند بر طرف کنند.

10-اشخاصی که حیوانات اهلی نگهداری می کنند ( سگ ، گربه و پرندگان ) اگر سگ یا گربه ازآب قلیایی استفاده کنند و یا بدن این حیوانات را با این آب شستشو دهید موی بدن آن ها نمیریزد و بدن حیوانات بو نمی دهد همچنین اگر پرندگان را با این آب شستشو شود پر آن ها براق می شود .

11- برای آرامش و سلامت پا هر شب بعد از شست وشوی پا آن ها را داخل آب قلیایی گرم شده  قرار دهید .

12- آب قلیایی در از بین رفتن مفاصل و پوکی استخوان جلوگیری می کند .

13-آب قلیایی چربی پوست های چرب را از بین می برد و پوست را نرم می کند . برای تنظیم pHپوست ، آن را با آب اسیدی آبکشی نمایید .

14-آب قلیایی سیستم گوارش بدن را تنظیم می کند به شرط اینکه آب بیشتر یا کمتر از حد نرمال استفاده نشود .

15- آب قلیایی از تجمع رسوب در کلیه هم جلوگیری می کند .

16- بجای استفاده از مواد مضر و شیمیایی که موجب کاهش عمر لباس ، پارچه ی مبل و یا فرش می شود و برای سلامتی انسان در منزل نیز خطرناک است می توانید از آب قلیایی شماره ی چهار که دارای pHحدود ده و بالاتر است استفاده و بهره گرفت .

  • آب iWater
  • ۰
  • ۰


آب قلیایی و افسردگی

مقدمه : نوشیدن روزانه 6 تا 8 لیوان آب قلیایی در روز سبب می شود که سموم از بدن خارج شوند . در صورت ننوشیدن آب کافی و درنتیجه خارج نشدن همین سموم ، سبب اختلال در بدن و افسردگی می شود .

افسردگی چیست ؟


افسردگی نوعی بیماری است که از ویژگی های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

1 احساس غمگین بودن .

2- نداشتن اعتماد به نفس  .

3- بی علاقه بودن  نسبت به هر فعالیتی .

 

چه مسائلی سبب افسردگی در شخص می شود ؟

از علت های ایجاد افسردگی در فرد می توان به ژنتیک ، استفاده طولانی مدت از برخی داروها و بعضی از بیماری ها اشاره نمود .

راه های درمان افسردگی

از راه های درمان افسردگی  می توان به دو روش اشاره نمود .

1- روش دارویی    2- روش غیر دارویی

البته نوع شدید افسردگی حتما باید با دارو درمان گردد ولی آن دسته از افسردگی ها که شدت بالایی ندارند را می توان با روش های دیگری نیز درمان نمود که در ادامه به آن ها نیز اشاره می کنیم .

رابطه ی بین کم آبی و افسردگی

رابطه ی بین نبود آب در بدن و شروع افسردگی از آن بابت است که  مغز به کمک نیروی آب ، پمپ های مولد انرژی الکتریکی دریافت می کند . در نتیجه بسیاری از کارهای خاموش مغز که نیاز به انرژی برق آبی دارند خاموش می شوند . این نارسایی سبب افسردگی در فرد می باشد .

پس به این نتیجه می رسیم که کم آبی سبب افسردگی در فرد می شود حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آب قلیایی چگونه می تواند این مشکل را برطرف کند ؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم پایین بودن سطح ATPدر مغز را می توان یکی از دلایل افسردگی دانست که در اثر کمبود آب در بدن و بی آب شدن بدن می تواند تشدید یابد .

آب یونیزه قلیایی به دلیل این که دارای حجم مولکولی پایینی است سبب می شود که هر فرد بتواند در روز به راحتی 6 تا 8 لیوان آب را مصرف کند و این سبب می شود که ATPلازم را برای مغز فراهم آورد و همین دلیلی است برای اینکه بتوان افسردگی را درمان نمود.

ویژگی های اصلی آب قلیایی

3ویژگی اصلی آب قلیایی اشاره نماییم .

1- آنتی اکسیدان بالا : این ویژگی آب قلیایی آی واتر سبب جلوگیری از پیری زودرس و پیشگیری از سرطان می شود .

2-قلیایی بودن آب : اکثر بیماری ها در بدن اسیدی رشد می کنند این ویژگی سبب می شود تا بدن از حالت اسیدی خارج گردد .

3-کریستالی بودن آب : این ویژگی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی ها اشاره نمود که سبب جذب بهتر آب در بافت های بدن می گردد .


 

  • آب iWater
  • ۰
  • ۰

مشخصات نی تصفیه آب :

- وزنی سبک و به راحتی قابل حمل می باشد .

- دارای قطر 2/3cm و ارتفاع 18cm است .

جنس نی تصفیه آب پلاستیکی می باشد .

طول عمر این نی تصفیه آب به اندازه نوشیدن 1000 لیتر آب است .

طریقه ی استفاده از نی تصفیه آب :

هیچ گونه مواد شیمیایی، الکتریکی یا مکانیکی در فرآیند تصفیه آب به وسیله ی نی تصفیه آب وجود ندارد و نیاز به تعویض هیچ یک از اجزای آن نیست . کافی است در هر جایی که بخواهید آب بنوشید نی تصفیه آب iWater را داخل آب قرار داده و از آب گوارا استفاده نمایید . پس از هر بار استفاده هم باید در آن دمید تا ذرات فیلتر شده از آن تخلیه شود و هنگامی که به منزل برگشتید داخل کیسه قرار داده و در یخچال نگهداری نمایید .

         قیمت کل : 950.000 ریال

جهت خرید نی تصفیه آب از شرکت مهندسی فراز تصفیه به سایت زیر مراجعه فرمایید یا با شماره 88400443 تماس حاصل فرمایید

آب قلیایی

  • آب iWater
  • ۰
  • ۰

پکیج تصفیه فاضلاب
- چون پمپ در محل سرپوشیده نصب می شود ،

سیستم کلرزنی تصفیه آب و فاضلاب

بایستی هوا جریان داشته باشد تا از بروز نقص به علت تراکم رطوبت یا حرارت فوق العاده جلوگیری شود .

2- پمپ بایستی در حالت تراز کامل نصب گردد و پایه آن با پیچ و مهره به محل نصب گردد .

3- برای راه اندازی پمپ درجه تنظیم دبی را روی حداکثر گذاشته و پس از اینکه محلول در لوله خروجی جریان پیدا کرد ، درجه تنظیم را روی درجه دلخواه قرار دهید .

4- توجه داشته باشید که درجه تنظیم را فقط موقعی می توانید بچرخانید که پمپ در حال کار کردن باشد . در غیر این صورت به آن آسیب می رسد .

 

5- فاصله سوپاپ مکش کلر ( Foot Valve )  تا کف مخزن بایستی حدود 10 سانتیمتر باشد تا از ورود رسوبات کف مخزن به داخل سیستم جلوگیری شود .

6- بهتر است که برای تهیه محلول کلر از دو مخزن استفاده شود . یک مخزن برای تهیه محلول ( به وسیله همزن ) استفاده گردد و محلول صاف به مخزن دوم هدایت و به کلر زن داده شود . در کف مخزن یا در سطح جانبی نزدیک به کف مخزن محلول بایستی شیری تعبیه گردد تا رسوبات حاصله هر چند یک بار شستشو و از آن خارج شود .

7- برای جلوگیری از زیان های احتمالی توصیه می شود حتما ً از تابلوهای مخصوص کنترل جریان برق استفاده شود .

8-غلظت محلول بایستی بین 5 تا 7 درصد باشد و در هیچ حالت از این حد نباید تجاوز کند .

9- در صورتیکه در محل اتصالات و اطراف سوپاپ ها انژکتور رسوباتی مشاهده گردید بایستی اجزای آن ها باز شده و با محلول رقیق اسید کلریدریک و یا سرکه شستشو داده شده مجداً نصب گردد .

10-چون پاره شدن دیافراگم معمولاً بعلت بالا بردن فشار در خط مصرف و یا گرفتگی انژکتور می باشد ، توصیه می شود که بین پمپ و خط مصرف از Relief Valve در فشارهای بالا استفاده شود .

11- بایستی حداقل سالی دوبار دریچه گیربکس را باز کرده و آن را با مخلوط گریس نسوز یا لیتیوم 40 % والوالین 40%و اسکازین 20% پر نمود .

12- چون اتصالات سوپاپ ها با واشر مخصوص آب بندی می شود ، استفاده از نوار تفلون ( یا خمیر و کنف ) نه تنها لازم نیست ، بلکه باعث ایجاد شکستگی در قطعات مذکور و کاهش دبی می گردد و قویاً توصیه می شود که برای بستن قطعات از آچار استفاده نشود و فقط با فشار دست بسته شود .

13-الکترو موتور همزن فقط برای کار حداکثر 10 دقیقه طراحی شده است و استفاده بیش از آن نیاز نیست . الزاماً بایستی قبل از شروع بهره برداری توسط کلریناتور ، الکتروموتور میکسر خاموش شود .

14- در برخی پمپ ها در صورت مشاهده نشتی سیال از کنار مهره پیستون ، مهره مذکور را با آچار آلن به آرامی چرخانده تا نشتی قطع گردد .

  • آب iWater
  • ۰
  • ۰

آب یونیزه

چکیده : آب یونیزه قلیایی  آی واتر iWater ( آب هوشمند) به درمان یبوست کمک می کند.
در یکی از دانشکده های پزشکی، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. به هشت بیمار که از یبوست رنج می بردند به طور مرتب آب یونیزه قلیایی (آب شفابخش) داده شد و نتایج شگفت آور بودند. ظرف یک مدت کوتاه چهار هفته ای در شش نفر از بیماران، تناوب حرکات روده ای افزایش یافت و ناراحتی در دفع نیز، برطرف شد. هنگامی که یبوست طولانی شود عوارض و بیماری های بسیاری امکان بروز می یابند. توانایی درمان کارآمد یبوست، معادل با حفظ شرایط محیطی سالم در روده هاست. بدین معنی که درمان یبوست با نوشیدن آب یونیزه قلیایی (آب هوشمند) به پیشگیری این بیماری منجر می شود.

درمان یبوست با آب قلیایی

یبوست چیست ؟

یکی از انواع مشکلات گوارشی که هم اکنون در بین  بسیاری از مردم رایج شده است مشکل یبوست می باشد .

در صورتی که یک شخص در طول یک هفته کمتر از سه نوبت دفع مدفوع  داشته باشد این روند سبب کم شدن فعالیت روده می شود و در نتیجه یبوست را به دنبال دارد . در این زمان است که شخص دچار دل درد و نفخ معده و احساس پر بودن معده را می کند و مدفوع سخت و خشک شده و دفع آن مشکل می گردد .  از عواملی که سبب ایجاد بیماری یبوست می شود می توان به کمبود فیبر در رژیم غذایی ، ننوشیدن مقدار کافی مایعات در طول شبانه روز و کمبود فعالیت فیزیکی اشاره نمود . که اگر فرد به آن ها اعتنایی نکند  پس از مدت زمانی دچار یبوست می شود .

البته با توجه به روند ماشینی شدن زندگی های امروزه می توان گفت که معمولاً همه ی افراد در زندگی خود این حالت را تجربه کرده اند و دچار یبوست شده اند این بیماری ( یبوست ) قابل درمان است و در صورت درمان  زودگذر بوده اما اگر این بیماری زود درمان نشود می تواند بیماری های جدی تری را از جمله سرطان روده را به دنبال داشته باشد .

پیش گیری از مبتلا شدن به بیماری یبوست :

همان طور که در بالا اشاره شد اگر شخصی سه  ایتم مهم را در زندگی خود رعایت کند احتمال دچار شدن به بیماری یبوست در فرد کمتر می شود . در این جا به صورت مختصر به 3 اصل اساسی پیشگیری یبوست می پردازیم .

1-کمبود فیبر در رژیم غذایی :  

فیبر از جمله مواد غذایی است که به وسیله دستگاه گوارش انسان هضم نمی گردد و کالری آن نیز بسیار کم بوده است و همچنین در گوشت حیوانات نیز وجود ندارد . بهترین منبع جهت تامین فیبر استفاده از غلات سبوس دار ،  میوه ها و سبزیجات می باشد که سرشار از فیبر می باشد .

بهتر است روزانه در رژیم غذایی خود به اندازه کافیمواد غذایی فیبر دار را مصرف نماییم .

2-کمبود فعالیت فیزیکی :

متاسفانه در زندگی امروز بیشتر افراد فعالیت فیزیکی زیادی را در طول روز نداشته و خود این امر سبب می شود که روده شخص فعالیت کمتری داشته باشد بهترین راه این است که روزانه حداقل 20 دقیقه پیاده روی را داشته باشیم تا کم فعالیت بودن شخص به دلیل موقعیت شغلی ( کار با کامپیوتر) و یا تحصیل و غیره جبران گردد .

3- مقدار کافی مایعات :

شاید بتوان گفت یکی از اصلی ترین موارد در پیش گیری از مبتلا شدن به یبوست نوشیدن مایعات مخصوصاً آب ( آب قلیایی ) به مقدار کافی است . البته نوشیدنی هایی مثل نوشابه و مواد کافئین دار نیز خود سبب یبوست می شود و مصرف زیاد این مواد توصیه نمی شود ولی می توان گفت :

بهترین و ساده ترین و کم هزینه ترین روش برای درمان یبوست نوشیدن هشت  لیوان آب در طول شبانه روز می باشد .

نوشیدن آب یونیزه قلیایی و درمان یبوست

 

مولکول های آب یونیزه قلیایی که توسط دستگاه آب قلیایی آی واتر تولید می شوند چهار تا شش خوشه ای هستند و نسبت به آب معمولی که مولکول های آن دوازده تا بیست و چهار خوشه ای بوده سبک تر است و به همین دلیل مولکول ها سبک بوده و سبک بودن مولکول ها سبب می شود که آب یونیزه قلیایی خیلی سریع تر از آب معمولی جذب بدن بشود .  

با خرید دستگاه های تصفیه آب قلیایی آی واتر  به دلیل سبک بودن آب تولیدی از این دستگاه ها ( آب یونیزه قلیایی ) می توانید به راحتی روزانه هشت  لیوان اب را میل نمایید و برای همیشه مشکل یبوست خود را از بین ببرید .

  • آب iWater
  • ۰
  • ۰

آب هیدروژنه

بدن اسیدی در اثر خوردن و نوشیدن غذاهای اسیدی به وجود می آید . افرادی که دارای  pHاسیدی هستند در معرض تحلیل رفتن استخوان ها هستند چرا که بدن برای مقابله با اسیدی بودن خود ، نسبت به برداشتن کلسیم از استخوان برای تنظیم pHاستفاده می کند و این امر به ضعف استخوان می انجامد .

معمولاً تحلیل رفتن استخوان در طول زمان امری متداول است . مونواورتوکلسیم فسفات ، ماده ای خنثی کننده ی pHدر خون است . این محلول موجب تنظیم قلیایی شدن بدن می گردد . در صورتی که بدن ما  ، از غذاهای خورده شده کلسیم دریافت نکند جهت جبران اسیدی شدن pH، مجبور است آن را از استخوان ها  تامین نماید . اسیدی شدن بدن با کمبود اکسیژن نیز نسبت مستقیمی دارد . واکنش های بیوشیمیایی بدن به اکسیژن نیازمند است تا عملکرد خود را به درستی انجام دهد .

 

درمان بیماری نقرس و پوکی استخوان با آب قلیایی

استخوان ها منبع انباشته شده ای از کلسیم را در خود دارد . اگر مقدار کافی کلسیم و فسفر را در بدن خود انباشته داشته باشیم استخوان ها ما در سلامت خواهند بود . در ابتدای کمبود کلسیم ، علائمی در آزمایشات ایکس ری مشاهده نخواهیم کرد ولی پس از گذشت زمان و کاهش 30 تا 40 درصدی کلسیم استخوان ها ، این امر قابل مشاهده است . در نقرس نیز کلسیم در مویرگ های مفاصل،  انگشتان را متورم می سازد  .

نوشیدن آب قلیایی آی واتر موجب رفع این عارضه می شود .

اسیدی شدن بدن در اثر ورزش و صرف انرژی نیز به افزایش اسید لاکتیک در بدن می انجامد که بر ماهیچه ها اثر منفی دارد .

اسیدی شدن پلاسمای خون و افت pHبه زیر 7 موجب می گردد بدن هایی که مستعد بیماری هستند دارای بیماری حاد گردند و توانایی لازم برای مقابله با بیماری را نداشته باشند .

بدن سالم دارای مقادیر کافی از مواد قلیایی است که در موقع نیاز از آن استفاده می کند . محیط اسیدی در بدن به تجمع سموم کمک می کند . نود و نه درصد اجزایی که از غذاها مصرف می کنیم از موادی چون کربن ، نیتروژن ، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده و تنها یک درصد آن ها ماده معدنی است .

متاسفانه مواد تولید شده از غذاها بسیار اسیدی بوده و همین عامل ، موجب پیری زودرس و ایجاد بیماری می گردد .

سمومی که از بدن خارج می شود چه از طریق ادرار و چه از طریق عرق بدن ، اسیدی هستند و در صورتی که در بدن بمانند و همراه جریان خون به حرکت در می آیند و موجب ذخیره سازی در مویرگ ها شده و در نهایت به مسدود شدن آن ها می انجامد . در چنین شرایطی سلول های بدن از اکسیژن و مواد غذایی محروم مانده و عملکرد آن ها ناقص تر و بدتر می گردد .

در بدن ما فعالیت سلولی با تنفس و صرف انرژی موجب ایجاد اسیدی شدن بدن می گردد .

در زمان صرف انرژی ، اسید لاکتیک تولید می شود . بدن تلاش می کند قبل از آسیب رسانی این اسید به بدن ، نسبت به خنثی سازی آن اقدام کند و با نوشیدن اب قلیایی تولید شده توسط دستگاه آی واتر ، قادر خواهیم بود سلامتی بیشتری در بدن خود تامین نماییم .

چگونگی اندازه گیری pH

 pH ادرار

در صورتی که بدن در جذب مواد معدنی مثل کلسیم ، منیزیم ، سدیم و پتاسیم توانایی داشته باشد  ، می تواند از آن ها برای تنظیم  pHاستفاده کند . اگر سطح اسید بالا باشد بافت های بدن سمی خواهد شد .

 pHبزاق

وضعیت فعالیت های کبد و معده در نتیجه ی تست بزاق نمایان می گردد .

لزوم حفظ تعادل در pH بدن

تعادل pH موجب جذب بهتر مواد معدنی و غذایی مفید خواهد شد . کلسیم در حدود دو درصد از وزن بدن ما را تشکیل می دهد و حفظ و قوام آن با نوشیدن آب قلیایی آی واتر  ادامه خواهد یافت .

  • آب iWater
  • ۰
  • ۰

پکیج تصفیه فاضلاب


* از بین بردن باکتری ها و ویروس ها

* اکسیدکردن آهن و منگنز و تبدیل آن ها به ترکیبات نامحلول و قابل فیلتر

* رسوب دهی فلزات سنگین ( روی ، مس ، سرب ...)

* کنترل جلبک ها و تک یاختگان

* از بین بردن رنگ و بوی آب

* اکسیدکردن مواد آلی و غیر آلی آلوده کننده آب

خنثی کردن بار سطحی مواد جامد معلق ، لخته سازی و رسوب دهی آن ها*

 

 

ازن زنی در واقع یک روش موثر گندزدایی و یک روش اکسیداسیون کار آمد است که در وهله اول بمنظور کنترل پیش سازهای تری هالومتان ها (THMs)  و هالو استیک اسیدها (HAAs)  و سپس سهل الهضم کردن COD و فسفر باقیمانده و تصفیه نشده موجود در پساب خروجی تصفیه خانه استفاده می شود همچنین تاثیر ازن زنی در حذف ویروس های مدفونی و غیر فعال سازی تخم انگل ها کیست ها ( مانند کریپتوسپوریدیوم و ژنردیا )  و تک یاخته ها ( مانند آنتا موبا هیستو لیکیتیا ) بسیار بیشتر از روش کلرزنی می باشد .

عموماً تولید بو و پرآکندگی بخارات انتشارات میست ها و قطرات حاوی آئروسول های بیولوژیکی از واحد ها و فرآیندهای تصفیه فاضلاب ( از قبیل واحد های هوادهی ) از دیرباز بعنوان یکی از دغدغه های و نگرانی های موجود در تاسیسات فاضلاب به خصوص در مجاورت جوامع انسانی مناطق مسکونی و اماکن عمومی مطرح بوده است .

از این رو در طرح پکیج های جدید ، سیستم تصفیه و پالایش هوا در قالب مجموعه ای شامل یک دستگاه سیستم کنترل و حذف بو بصورت پیش نیاز پیش بینی شده است .

بدلیل مجاورت محل احداث و نصب پکیج های تصفیه فاضلاب  با اماکن حساسی از قبیل محل تردد عموم مردم مراجعه کنندگان و پرسنل و حساسیت بالای موضوع در محل پروژه ( الزام رعایت اصول و موازین HSE در خصوص تولید بوی تعفن و آزار دهنده فاضلاب انتشار باکتری ها و ویروس های هوا برد ( هپاتیت A و کوکساکی 3B و سرو تایپ های سالمونلا از قبیل نژیو نلاها ) و ایجاد مخاطرات بیولوژیکی لازم است تا فرآیند تصفیه آب  به نحو احسن مورد توجه خاص قرار گیرد .

  • آب iWater
  • ۰
  • ۰

نی تصفیه آب چیست ؟

آب قلیایی

کوهنوردان ، طبیعت گردها ، شکارچیان و مردمی که تعطیلات آخر هفته ی خود را به طبیعت و پیک نیک می روند ممکن است با کمبود آب سالم و کافی مواجه شوند نی تصفیه آب فیلتری کوچک و قابل حملی است که می توان  آن را در طبیعت استفاده نمود . از آن جا که آب هایی که در طبیعت می بینم سالم نیستند ، ممکن است افراد را به بیماریهای گوارشی ، وبا و .... دچار کنند .

حتی کارشناسان شرکت مهندسی فراز تصفیه  ، کیفیت آب چشمه های بالای کوه را هم اندازه گیری نموده و متوجه شده اند که آلودگی میکروبی در آن ها موجود است . علت این موضوع چندان عجیب نیست چرا که حیواناتی که در مبدا چشمه از آن آب می نوشند می توانند عامل آلوده کننده ی آن باشند .

نی تصفیه آب Strawدارای وزنی سبک و اندازه ای کوچک است و می توانید آن را در تفریحات بیرون از منزل خود به همراه ببرید این فیلترهای کوچک بنام FILTERPENهم معروف بوده  و قادر است بدون نیاز به مصرف مواد شیمیایی اضافی ، بدون نیاز به برق و باتری بخصوصی و حتی با حفظ طعم آب گوارای چشمه ها و رودخانه ها ، آب را تصفیه نماید

نی تصفیه آب یک وسیله ی شخصی محسوب می شود و می توانید آن را برای هر یک افراد و خانواده تهیه نمایید .

اگر هر هفته به طبیعت رفته و حدود 5 لیتر آب را از این فیلتر عبور دهید به مدت چهار سال می توانید از آن استفاده کنید . البته پس از هر استفاده ، می باید در آن دمیده شود تا ذرات فیلتر شده ی آن تخلیه گردند و زمانیکه به منزل بازگشتید بهتر است آن را داخل یک نایلون گذاشته و در یخچال نگهداری نمایید .

این فیلتر از سال 2005 وارد بازار جهانی شده وارد بازار جهانی شده و مورد استفاده ی میلیون ها نفر قرار گرفت هاست و حتی در زلزله ی سال 2010 هاییتی ، سیل سال 2010 پاکستان و سیل سال 2011 تایلند بین مردم توزیع شد تا از شیوع بیماری های عفونی در بین آن ها جلوگیری شود . لذا این فیلتر می تواند بعنوان یکی از ادوات ضروری در گرو های امداد و نجات نیز مورد استفاده قرار گیرد .

منافع استفاده از نی تصفیه آب آی واتر  :

·      حذف کلر و مواد شیمیایی احتمالی در آب رودخانه ، دریاچه ، چاه ها و .... که موجب مسمومیت انسان می شود .

·      فیلتر نمودن و حذف مواد معلق موجود در آب رودخانه ، دریاچه ، چاه ها و ... که موجب شفاف شدن و زلال سازی آب می گردد .

·      با توجه به استفاده از کربن اکتیو گرانول تهیه شده از پوست نارگیل ، آب از نظر مزه ، زلال سازی و بدون بو بودن ، کیفیت مطلوبی خواهد داشت .

·      سبکی و قابل حمل بودن این فیلتر ( 57 گرم ) ، استفاده از آن را برای موارد اورژانس ، کوهنوردان و سربازان ، پرکاربرد می نماید .

·      با توجه به ساختار فیلتر ، امکان تمیز کردن بخشی از لایه های فیلتر ، بعد از هر مصرف نیز وجود دارد . قابلیت تصفیه آب تا 1000 لیتر وجود دارد.

·      امکان حذف خزه و جلبک از آب رودخانه ها و دریاچه ها ، در این فیلتر موجود بوده ولی بهتر است به منظور بالا بردن عمر فیلتر ، از قسمت های تمیزتر آب رودخانه ها ، دریاچه ها و .... برداشت گردد .

·      بدلیل وجود مواد مخصوص آنتی باکتریال در آن ، قادر به حذف 99/99 درصد باکتری های مضر و میکروب ها می باشد .

  • آب iWater