www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

شرکت مهندسی فراز تصفیه وارد کننده دستگاه های آب قلیایی می باشد .

کلمات کلیدی

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستگاه تصفیه اب

در این مقاله سعی شده است تا اهمیت نوشیدن آب تصفیه شده و روش های مختلف تصفیه آب را بررسی نماییم .

در بدن انسان آب نقش اصلی را اجرا می کند که حدوداً می توان گفت 70%  وزن بدن انسان ازآب تشکیل شده است و هم چنین 90  % از فعالیت های شیمیایی بدن به وجود آب بستگی دارد ، به طور کلی عمل تمام ارگان ها ، دستگاه ها ، بافت ها و سلول های بدن ما به وجود آب وابسته است و بدون آب زندگی معنی ندارد ،  پس چه بهتر است که آب مصرفی از بالاترین سطح کیفیت برخوردار باشد .

تصفیه آب یک فرایند میکروب زدایی است که طی آن، گازهای معلق ، آلاینده های شیمیایی و بیولوژیکی و فلزات سنگین و مضر از آب حذف می شوند و آب قابل آشامیدن و مصرف می شود .

تصفیه آب به روش های مختلفی صورت می گیرد :

1-    تصفیه آب به روش سنتی جوشاندن

2-   تصفیه آب به روش های شیمیایی

3-   تصفیه آب به روش های مدرن و پیشرفته

 

1-       تصفیه آب از طریق جوشاندن

از زمان قدیم برای از بین باکتری های موجود در آب آن را در مدت زمان معینی می جوشاندند که البته تا حدودی آب ضد عفونی می شد و میکروبها از بین می رفتند . اما روش تصفیه آب از طریق جوشاندن مشکلاتی را در پی داشت از جمله :

- برای جوشاندن مقدار اندکی آب ، مقدار زیادی گاز و انرژی مصرف می شود .

 - در هنگام جوشاندن مقداری از آب تبخیر می شود و به هدر می رود .

  -در روش جوشاندن املاح مفید آب از بین می رود که این امر باعث می شود شخص مصرف کننده بعد از یکسال دچار پوکی استخوان شود .

- آلاینده ها و ذرات موجود در آب با جوشاندن از بین نمی رود بلکه در آب غلیظ تر می شود.

- جوشاندن آب کلر موجود در آب را از بین نمی برد بلکه وجود کلر در  آب جوش  طعم آب را عوض می کند و ماندگی و کهنگی در آب بوجود می آورد .

و نکته آخر این است که در این روش آب به صورت کامل تصفیه نمی شود و فقط ضد عفونی می گردد .

2-    روش های شیمیایی

تصفیه آب به روش شیمیایی به این صورت است که دو ماده ید و کلر را یه آب اضافه می کنند و آب ضدعفونی می شود . اما این روش هم مشکلات خودش را دارد که در این جا به مشکلات این روش می پردازیم .

- استفاده از ید برای ضدعفونی کردن آب:

 ید برای کشتن باکتری ها و ویروس ها استفاده می شود .اما ید زمانی تاثیر زیادی روی آب می گذارد که در آب با دمای  پایین اضافه شود .همچنین با توجه به این که به طور طبیعی در آب ید وجود دارد ، بنابراین اضافه کردن مجدد ید به آب دوز آن را تغییر می دهد و در نتیجه برای زنان باردار و بیماران تیروئیدی مضر است

               - استفاده از کلر برای ضد عفونی کردن آب

اضافه نمودن کلر در آب یکی از متداول ترین شیوه های ضدعفونی کردن آب است که به ارزان ترین و سریع ترین شیوه آب را ضدعفونی می نماید البته این روش معایب زیادی دارد که در این جا به تعدادی از این موارد اشاره می کنیم .

       - کلر باقیمانده در آب با مواد موجود در آب ترکباتی را ایجاد می کنند که سرطان زا می باشد .

        - تماس کلر موجود در آب با پوست و موی سر انسان موجب ایجاد حساسیت پوستی و همچنین ریزش مو میگردد .

       - استنشاق گاز کلر موجود در حمام برای ریه انسان بسیار مضر است .

 

3-    روش های مدرن و پیشرفته تصفیه آب آشامیدنی

برای تصفیه آب به روش های مدرن و پیشرفته  از دستگاه های تصفیه آب در انواع مختلف خانگی و صنعتی استفاده می شود. تصفیه آب با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی در محل مصرف که با توجه به آزمایشات اولیه و نیاز آن منطقه از 2 مرحله تا 6 مرحله قابل نصب است و بعد از نصب دستگاه مناسب با توجه به ساختار و تکنولوژی ساخت این دستگاه ها و بعد از گذراندن مراحل مختلف تصفیه صورت می پذیرد که باعث افزایش اکسیژن آب و سلامت آن و کاهش املاح معدنی و مواد مضر می شود .


برای دریافت اطلاعات کامل تر لطفا به سایت www.iWater.ir مراجعه فرمایید .



  • آب iWater
  • ۰
  • ۰

 

 

مقدمه  : در این مقاله می خواهیم به اثری که اب قلیایی می تواند بر روی بیماری ms بگزارد بپردازیم در ابتدا در مورد علت بیماری ms توضیحی داده شده است و سپس در مورد اثری که اب قلیایی می تواند بر روی پیشگیری از شدت گرفتن این بیماری داشته باشد و در انتها هم نظریکی از پزشکان در رابطه با اثری که آب قلیایی می تواند روی بیماران مبتلا به بیماری ms بگزارد آورده شده است .

بیماری    ms  که مخفف مالتین  اسکلروز ( multinple sclrrosis )  می باشد یک نوع بیماری مغزی و نخاعی و یا به اصطلاح یک بیماری خود ایمنی می باشد و زمانی که شخص به این بیماری دچار می شود به این گونه است که سیستم دفاعی بدن که وظیفه دفاع از بدن در برابر ویروس ها را دارد  مکانیسم های طبیعی دفاعی بدن بافت های خودی بدن را با ویروس ها و عوامل خارجی اشتباه می گیرند و درصدد از بین بردن بافت های سالم بدن می شوند که این امر موجب آسیب رسیدن به میلین شده و قسمتی از ان را از روی اکسون جدا کرده و زخم هایی را بر روی ان ایجاد می نماید که بدین ضخم ها پلاک یا اسکلروز می گویند .زمانی که به میلین اسیب وارد می شود سبب می شود که میلین با افت سرعت پیام ها را  از یک رشته عصبی به دیگری انتقال دهد که این امر سبب می شود که حرکات فرد مبتلا به بیماری ms با سرعت کند تری صورت می گیرد و بعد از مدت زمانی کلا سیستم های حرکتی بیمار ناتوان می گردد .

متاسفانه تاکنون پزشکان نتوانسته اند دارویی را برای درمان بیماری ms  تجویز نمایند و می توان گفت که تا امروز این بیماری درمانی نداشته است و تنها فرد مبتلا از طریق داروها و مراقبت های ویژه می تواند رشد این بیماری را کم کند و طول عمر خود را افزایش دهد .

پیشرفت بیماری ms

زمانی که بیماری ms رشد می کند علائمی چون خشک شدن و اسپاسم عضلانی و اختلالات گفتاری و دفع غیر ارادی و مشکلات حرکتی و ... در فرد رخ می دهد

تشخیص بیماری ms

متاسفانه بیماری ms از تنوع زیادی برخوردار است و ممکن است ماه ها و در برخ موارد سال ها طول بکشد تا بیماری متوجه شود علائمی که در بدنش ایجاد شده است علتش بیماری ms بوده است . دلیل این که مدت زمان زیادی طول می کشد تا این بیماری تشخیص داده شود این است که علائم این بیماری با بیماری های دیگر شباهت زیادی دارد و خود این دلیلی است برای اینکه پزشکان ازمایش های مختلف را بر روی بیمار انجام دهند تا مطمئن شود که بیمار به ms  مبتلا شده است یا خیر .

همان طور که در قسمت های فوق اشاره کرده ایم این بیماری راه درمان ندارد و بیشتر از طریق دارو و تغذیه مناسب و ورزش می توان از شدت گرفتن این بیماری جلوگیری کرد در این جا می خواهیم در مورد اثری که اب قلیایی می تواند بر روی پیشرفت این بیماری داشته باشد را اعلام نماییم .

آب قلیایی و بیماری ms

در مطالعات صورت گرفته نشان داده است که رادیکال های آزاد یکی از عواملی هستند که برای شروع یک بیماری بسیار تاثیر گزار هستند رادیکال های ازاد به دلیل الکترون جفت نشده علاقه ی زیادی به واکنش دارند به همین دلیل مصرف آنتی اکسیدان سبب می شود که این رادیکال های ازاد از بین بروند از مواردی که می توان استفاده کرد و سرشار آنتی اکسیدان است آب قلیایی ای واتر می باشد آب قلیایی به دلیل آنتی اکسیدان بالایی که دارد با خنثی نمودن رادیکالهای ازاد به بیماران کمک زیادی می کند .همچنین مورد دیگری که در افراد مبتلا به ms رخ می دهد پوکی استخوان است که اب قلایی می تواند به درمان پوکی استخوان کمک شایانی بنماید.

  • آب iWater
  • ۰
  • ۰

پارچ آب قلیایی با اثر مغناطیسی

آب سرچشمه حیات است . در عرض 30 ثانیه بخشی از خون ما شده ، در زمان حدود یک دقیقه به بافت های مغزی میرسد و در مدت سی دقیقه به تمامی اعضای بدن ما وارد می شود . برای همین است که تاکید بسیاری برای کیفیت آب مصرفی وجود دارد و ما می باید در انتخاب آب آشامیدنی خود ، حساس و دقیق باشیم .

شش خاصیت برای آب حیات بخش

1) آب بدون ذرات فیزیکی و یا مواد شیمیایی مضر بوده و آلودگی نداشته باشد .

2) دارای مواد معدنی غنی باشد .

3) آب دارای pH قلیایی ( 8 ~ 8.5 )  باشد .

4) دارای قابلیت جهت حذف رادیکال های آزاد را داشته باشد .

5) دارای مولکول های شش وجهی فراوانی در خود باشد .

6) دارای انرژی فراوان باشد .

یکی دیگر از محصولات جدید آی واتر ، پارچ قلیایی با انرژی مغناطیسی است .

در این پارچ ، فیلتر افزاینده ی مواد معدنی بسیار مهم برای بدن حاوی کلسیم ، سدیم ، آهن ، مس ، منیزیم ، پتاسیم ، سیلیس ، روی و مواد تبدیل کننده مولکول های آب به نوع شش وجهی به همراه سرامیک هایی با روکش نقره که خاصیت ضد عفونی کنندگی دارند ، در یک میدان گردابی و مغناطیسی قرار گرفته و آبی طبیعی و سرشار از انرژی و دارای اکسیژن محلول و اشباع شده ای را تولید می نماید .

آب آی واتر حاصله از این دستگاه از نظر pH و میکروخوشه ای بودن مشابه دیگر آب یونیزه قلیایی آی واتر حاصله از دستگاه های آی واتر در سطح قلیایی یک می باشد ولی تنها قابلیت آشامیدنی آن مورد توجه است ودر حالیکه دستگاه های آی واتر قادر به تولید چندین نوع آب قلیایی ، خنثی و اسیدی هستند . ( بین 7 تا 11 نوع آب بستگی به مدل انتخابی ) ، این فلاسک ها معمولاً برای مصرف خانگی یا اداری جهت آب شرب استفاده می شوند .

البته اثرات درمان مطلوبی نیز در بیماران مبتلا به دیابت و سرطانی مشاهده شده ، زیرا با افزایش خاصیت آنتی اکسیدانی در آب ، سیستم ایمنی بدن مقاوم تر گشته است .

ظرفیت پارچ 2 لیتر و وزن آن حدود 2 کیلوگرم است و دارای ابعاد 230× 150×355mm )    (W × D × H است .  آب بطری های پلاستیکی که بدلیل ماندگاری بیش از حد و دریافت نور خورشید به " آب مرده " شهرت یافته و نیز آب خروجی از فیلترهای چند مرحله ای تصفیه آب که اسیدی هستند و یا آب لوله کشی که دارای کلر و مواد افزوده شده می باشد .

می توانند بعنوان آب ورودی یا پر کننده ی پارچ آی واتر در نظر گرفته شوند .

دستگاه دارای دو وضعیت 7 و 9 دقیقه ای برای ایجاد گرداب مغناطیسی است که بعد از گشت این زمان ، با تایمر موجود در آن خاموش و آماده ی مصرف می گردد .

مقادیر اندازه گیری شده از آب خروجی بشرح زیر می باشد .

 

- میزان آنتی اکسیدان ( ORP )                                 -180 mv

-   pH  و قلیایی بودن                                             7.5 ~ 8.5

- میکرو خوشه ای شدن                                                 62 HZ

- اکسیژن محلول                     10 mg /l

احساس خوب نوشیدن آبی سرشار از طراوت ، تازگی و مملو از مواد معدنی ، سلامتی و جذب سریع آب در بدن شما ، هدیه ای است که با خرید این دستگاه به خود می دهید .

 

  • آب iWater