www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

شرکت مهندسی فراز تصفیه وارد کننده دستگاه های آب قلیایی می باشد .

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰


تصفیه فاضلاب

تست شیمیایی و کاربرد آن

1 - دستورالعمل های تست کلر باقیمانده ، pH ، قلیائیت کل و اسید را رعایت کنید . در زمان تشخیص یک مشکل ، تست های مربوطه را انجام دهید  . به محض مشاهده و قرائت های ماهیانه غیر عادی ، سختی کلسیم و ضد عفونی کننده را تست کنید .

2- از مواد شیمایی طبق دستورالعمل ها استفاده کنید مواد شیمیایی مایع راحت تر در آب توزیع می شوند . عمل جارو و برس زدن را پس از اضافه کردن مواد ضد عفونی کننده انجام دهید . در این مدت سیستم گردش آب ، فعال باشد . سپس از مواد اسیدی یا قلیایی استفاده کنید . استفاده هم زمان از آن ها خطرناک و کشنده است .

3- مواظب بطریهای شیشه ای مواد شیمیایی باشید . ریختن آن ها روی زمین باعث لکه هایی می شود که تقریبا پاک نمی شوند . مواد ریخته شده روی بطریها را داخل آب استخر بشویید تا باعث لکه روی سطوح زمین نشوند .

جارو و برس زدن

باید برس زدن حداقل به مدت 30 تا 45 دقیقه ادامه داشته باشد که البته بعضی از افراد تنبلی می کنند . مواد معدنی و گرد و خاک به مرور زمان باعث کثیف شدن استخر می شوند و جلبک ها شروع به رشد می کنند .جارو و برس زدن باعث از بین رفتن رسوبات ، لکه ها و جلبک ها می شود .

استخرهای نه چندان کثیف ، به تخلیه آب یا برس زدن کل سطوح دیوارها و کف استخر نیاز ندارند . مواد کثیف ، شن و لجن را به سوی تخلیه اصلی هدایت کنید تا در فیلتر اصلی به دام افتند . در این موقع می باید تمام مکش به سوی تخلیه اصلی باشد .

نکات تمیز کردن جکوزی

* سعی کنید روی سطوح فایبرگلاس جکوزی خط نیفتد .

* آب گوشه های جکوزی را تخلیه کنید .

* اگر قصد تخلیه آب جکوزی را دارید ، فیوز تجهیزات را قطع کنید تا تایمر ساعتی کار نکند .

* قبل از تمیز کردن جکوزی ، فیلتر را تمیز کنید و اجازه دهید مقداری آب تازه در سیستم گردش کند تا هر گونه مواد کثیف و لجن از خطوط لوله ها خارج شود .

* تست های شیمیایی را با دقت انجام دهید و مواد شیمیایی را به طور آهسته اضافه کنید . شما می توانید مواد شیمیایی را اضافه کنید ، ولی نمی توانید اضافی مواد شیمیایی را از آب جدا کنید .

آماده سازی استخر در زمستان

اگر شما در یک منطقه سرد کار و زندگی می کند ، نیازی به گفتن نیست که باید برای ماه های زمستان آماده شوید . بعضی از مطالب و اطلاعات این مقاله برای فصل های گرم یا مناطق گرم تر مفید است .

یخ زدن مهم ترین مساله هوای سرد است که با یخ زدن آب و انبساط آن همراه است . آب داخل لوله ها و تجهیزات ، یخ زده و منجر به ترکیدن آن ها می شود . لوله های PVC ، اتصالات و پمپ پلاستیکی ABS مستعد هستند . لوله های مسی مبدل های حرارتی و لوله های گالوانیزه پر از آب ، استثنا نیستند . آب یخ زده باعث ترک خوردن کاشی ها و اسکیمرهای پلاستیکی نیز می شود .

مساله دوم به خاطر بالقوه جلبک ها و لجن های استخر و جکوزی مربوط می شود . هر چند جلبک در درمای کمتر از 13°C به خوبی رشد نمی کند . ( به ویژه در استخر سرپوش دار ) ، راکد ماندن طولانی آب باعث رشد و گسترش جلبک ها می شود .

آب و هوای معتدل

بهترین حفاظت در فصل زمستان برای آب و هوای معتدل چیزی جز پیش بینی هوا نیست . با نزدیک شدن دمای هوا به دمای یخ زدن ، سیستم گردش آب 24 ساعته کار کند . در این مدت گرمکن در کمترین دما تنظیم شده باشد  .

این عمل برای استخر و جکوزی مناطق کوهستانی یا بیابانی مناسب است زیرا دما سردتر است .

سرویس مستمر زمستانی بسیار مهم است . باد و باران باعث کثیف شدن استخر و جکوزی می شوند . برگ ها و آشغال های دیگر گرفتگی سیستم را فراهم می کنند . سرویس و نگهداری زمستانی کمتر از فصول دیگر نیست . باید از کلر کمتر برای حفظ کلر باقیمانده در حد لازم استفاده کنید . شما می توانید فیلتر کردن را به 4 ساعت در روز کاهش دهید گاهی جکوزی ها به حفاظت از یخ زدگی نیاز دارند . سنسورهای دما شرایط یخ زدگی را تشخیص می دهند و سیستم گردش آب و گرمکن را به طور اتوماتیک فعال می کنند .  

آب و هوای سردتر

بیشتر استخرها و جکوزی ها در فصل زمستان تعطیل می شوند که فرآیند آن نیازمند برنامه ریزی است تا به تاسیسات آسیب وارد نشود و راه اندازی آن ها در بهار با مشکل روبه رو نشود . مراحل زیر برای آماده شدن و کسب اهداف مورد نظر مفید است .جکوزی های رو زمینی باید به طور کامل تخلیه شوند . باید با جکوزی های پلاستیکی همانند استخرها رفتار کرد . درهر حال ، آماده کردن لوله های و تجهیزات برای فصل زمستان ضروری است .

  • ۹۵/۱۲/۱۹
  • آب iWater

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی