www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

شرکت مهندسی فراز تصفیه وارد کننده دستگاه های آب قلیایی می باشد .

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

تصفیه فاضلاب

1- تشکیل پوسته و رسوب در زمان خاموش بودن سیستم گردش آب برای استخر و جکوزی مضر است . از متعادل بودن شیمی آب قبل از خاموش کردن سیستم گردش آب مطمئن شوید .

2-گرد و خاک و آشغال در داخل آب راکد باعث تشکیل لکه های سختی می شود که پاک کردن آن ها دشوار است . استخر را قبل از تعطیل کردن کاملا تمیز کنید .

3- برای جلوگیری از رشد جلبک و ایجاد لکه در فصل تعطیلی ، از سوپرکلرانسیون استفاده کنید . باید مقدار کلر را سه برابر کنید . مقدار رسوب کلر را به 30PPMبرای سطح اندودکاری و 10PPM برای سطوح پلاستیکی یا وینیلی افزایش دهید . یک عامل ترکیب دو ظرفیتی را به آب اضافه کنید تا از جدا شدن و رسوب کردن فلزات و ایجاد لکه جلوگیری شود . از جلبک کش برای از بین بردن جلبک سیاه استفاده کنید . جلبک کش با پایه نقره مناسب است .

قرص های کلر را در زمان راکد بودن آب داخل آن قرار ندهید ، زیرا باعث لکه های موضعی نازیبا می شوند که در سطوح پلاستیکی یا وینیلی چشم گیرتر است . از گردش مواد شیمیایی در داخل آب ، قبل از تعطیل کردن استخر ، مطمئن شوید .

4- فیوز تجهیزات گردش آب را قطع کنید . فیوزها را با نوار چسب بپوشانید تا کسی آن ها را وصل نکند . تمام کلیدهای دستی به حالت خاموش باشد . تایمر ساعتی نیز خاموش باشند .اگر چراغ های داخل استخر روشن بمانند ، آب را کمی گرم می کنند . لنز چراغ داخل استخر به ندرت ترک می خورد . بنابراین ، روشن ماندن چراغ ها تاثیر چندانی ندارد .

5- 24 تا 36 اینچ از آب استخر را خالی کنید که حداقل 18 اینچ پایین تر از خط اسکیمر باشد . وقتی آب یخ می زند و منبسط می شود ، اجزای اسکیمر پلاستیکی و کاشی ترک می خورند . بنابراین ، با پایین رفتن آب تا سطح مورد نظر ، باران و برف نمی تواند موجبات یخ زدگی را فراهم کنند . نباید استخر به طور کامل تخلیه شود ، زیرا فشار هیدرواستاتیک باعث ترک یا جداشدن بدنه استخر از زمین مجاور می شود .

6- مهم ترین هدف در فصل زمستان ، جلوگیری از یخ زدگی و آسیب دیدگی لوله هاست . روش شما به تجهیزات ، مهار و دسترسی آب بستگی دارد . موثرترین روش حفاظت تخلیه کامل لوله های آب است . البته ،  شما باید مجددا آن ها را تا سطح فوق الذکر در مرحله 5 پر کنید . اگر تخلیه لوله ها به واسطه دلایل شیمیایی ضروری باشد ، می توانید دو کار را با هم انجام دهید . هزینه یا دسترسی آب مانع تخلیه سالیانه آب استخر می شود . مقادیر کم آب در داخل لوله ها باعث یخ زدگی لوله ها و اتصالات و ترکیدن آن ها می شود . در پوش های لاستیکی مسدود کنید . درپوش ها را تفلون بزنید زیرا در زمان انبساط آب ، یخ زده از جا کنده می شوند . لوله تخلیه اصلی هنوز هم آب دارد . آن را با اسفنج یا وکیوم خشک کنید . یک فنجان ضد یخ ( آنتی فریز ) داخل لوله آن بریزید و سپس درپوش را بزنید . از یک قسمت پروپلین گلیکول و دو قسمت آب استفاده کنید . در غیر این صورت ، احتمال خوردگی لوله ها وجود دارد . پس از اطمینان یافتن از درپوش زدن لوله ها ، استخر را تا سطح فوق الذکر پر کنید .

اگر نمی توانید آب استخر را خالی کنید ، شما می توانید لوله را با هوا پاک کنید و در زیر آب درپوش بزنید . بعضی نخست درپوش می زنند و سپس از عمل مکش استفاده می کنند که تخلیه کامل آب امکان پذیر نیست . شما می توانید از وکیوم تر یا خشک استفاده کنید پس از وکیوم ، محلول ضد عفونی کننده را داخل محفظه صافی بریزید تا وارد استخر شود . در صورت وجود شیر یک طرفه ، مخلوط داخل استخر نمی شود . اگر به خطوط مکش از طریق شیرهای سه مدخلی یا شیرهای کشویی دسترسی یابید ، مخلوط را در آن نقاط بریزید .

می توان خطوط برگشت را از طریق پمپ فعال و در پوش باز صافی را از ضدعفونی کننده پر کرد . وقتی پمپ روشن است ، مخلوط  را در پمپ بریزید تا در تجهیزات ، لوله ها و خطوط برگشت توزیع شود . وقتی ضد یخ از مخلوط برگشت بیرون زد ، سیستم را خاموش کنید و خروجی های برگشت را درپوش بزنید . اگر کمی رنگ غذا به مخلوط اضافه کنید ، می توانید خالی شدن آن را داخل استخر ببینید . کمی آب داخل لوله ها می ماند . تمیز شدن لوله ها جنبه حدسی دارد .

می توان لوله ها را با هوا در زیر آب پاک کرد . یک کمپرسور باد را اجاره کنید و هوای فشرده را داخل لوله ها بفرستید . وقتی هوا به صورت حباب از لوله ها خارج شد ، لوله ها را درپوش کنید . بیشتر لوله ها با هوا و کمی آب پر می شوند . همین کار را در خطوط برگشت با کیسه بالونی در لوله خروجی گرمکن یا شیر برگشت سیستم انجام دهید .

  • ۹۵/۱۲/۲۱
  • آب iWater

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی