www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

شرکت مهندسی فراز تصفیه وارد کننده دستگاه های آب قلیایی می باشد .

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

آب یونیزه

عموماً دو نوع روش برای تولید آب هیدروژنه از طریق جریان الکتریکی وجود دارد یکی دستگاه آب یونیزه قلیایی است و دیگری دستگاه تولید آب هیدروژنه با pH خنثی می باشد . در بحث زیر ، برخی از ویژگی های  هر دو آب توضیح داده می شود . 

دستگاه آب یونیزه قلیایی

این تکنولوژی در یکی از دو دهه ی اخیر از طریق الکترولیز نمودن آب ، گاز هیدرژن و آب قلیایی را در کاتد و گاز اکسیژن و آب اسیدی را در آند تولید می نماید . آند و کاتد با یک غشاء ( یا ممبران ) از هم جدا هستند که اجازه می دهد آب اسیدی و آب قلیایی جداسازی گردد .

اغلب مردم از فواید آب یونیزه قلیایی گزارش می کردند ، اما در سال های 2010~ 2007 دانشمندان و محققین دریافتند که خاصیت اصلی درمانی آب یونیزه شده ی قلیایی ، وجود گاز هیدروژن بوده است .


 

در ابتدا دستگاه  آب یونیزه قلیایی طراحی و بهینه شدند تا آب قلیایی و نه گاز هیدروژن تولید نمایند هم اکنون سه نوع از این دستگاه در بازار مشاهده می شود :

انواع دستگاه های تولید کننده آب یونیزه قلیایی

- برخی از دستگاه های آب یونیزه قلیایی که دارای سطوح کافی از گاز هیدروژن نیستند یا حداقل غلظت هیدروژن در آب خروجی از آن ها زیر    ppm0/01  است .

- برخی از دستگاه های آب یونیزه قلیایی اگر دارای شستشوی اتوماتیک که با عوض کردن قطب های مثبت و منفی حاصل می شود ، نباشند بر روی صفحات یونیزه رسوب می بندد و مانع حل شدن گاز هیدروژن درآب می شود . بنابراین بدون این شستشوها و حتی شستشوهای دوره ای با سرکه یا اسیدسیتریک ، غلظت گاز هیدروژن به زیر    ppm0/01 می رسد .

- در برخی دستگاه های آب یونیزه قلیایی نیز سیستم شستشوی اتوماتیک وجود داشته که مانع تشکیل رسوب در الکترودها می گردد و بنابراین گاز هیدروژن نیز بخوبی درون آب حل می شود و غلظت بالاتری را خواهیم دید که مدل های معرفی شده در دستگاه آی واتر از این دسته هستند .

در شرایطی که جریان آب نرمال و معمولی داشته باشیم ، کیفیت آب مطلوب باشد و الکترودها تمیز باشند ، دارای غلظت هیدروژن بین ppm ن  0/4 ~ 0/01 هستیم .

البته اگر چه با کم کردن جریان و یا با صفحات بیشتر یونیزه کننده قادر به تولید غلظت بالاتری از مولکول هیدروژن می باشیم ولی بالا رفتن خیلی زیاد  pH  ، آن را غیر قابل شرب خواهد نمود و به مشتریان توصیه می کنیم بصورت مستقیم از آب قلیایی سطح چهار برای شرب استفاده نکنند . ، اما اگر بخواهیم از مزایای آب کریستال شده و ریز خوشه ای  از طرفی و آب حاوی هیدروژن محلول بالاتر استفاده نماییم ، می توانیم با اضافه کردن چند قطره ی کم آبلیمو به آب قلیایی سطح سه یا چهار ، بهره بگیریم و به این نکته نیز توجه کنیم که آب را تازه از دستگاه بگیریم .

دستگاه تولید کننده آب هیدروژنه با pH خنثی

روش های متعددی برای طراحی دستگاهی با این ویژگی وجود دارد . یک نوع پیشرفته ی آن از ممبران های مخصوصی استفاده می نماید که در سلولهای سوختی نیز کاربرد دارد .

این دستگاه ها اگر چه قادر به تولید مقادیر بیشتری از گاز هیدروژن هستند که منجر به تغییر  pH  نمی گردد ، در عین حال به کیفیت آب اولیه و میزان جریان آب نیز وابسته نیستند و وجود رسوب آب نیز تاثیر زیادی در این فرآیند نخواهد گذاشت .

این دستگاه ها بسته به تکنولوژی بکار رفته در آن ها غلظتی بین  ppm  1/5 ~  0/1  خواهند داشت .

نتیجه ی بحث

دستگاه تولید آب هیدروژنه که تنها به همین منظور نیز ساخته می شوند دارای یک نوع آب و تنها برای شرب می باشند ، در حالیکه دستگاه آب یونیزه قلیایی دارای سطوح مختلف آب قلیایی و اسیدی ( تا ده نوع با  pH مختلف ) می باشند که کاربردهای متنوعی را برای افراد خانواده در منزل و محل کار فراهم می آورد . کاربردها و فواید این آب را در مقالات متعددی معرفی کرده ایم .

 

انتخاب بهینه ؛ خرید فلاسک تولید آب هیدروژنه است که بصورت جداگانه برای مصارف شخصی و شرب ، بتوانیم آن را سریعا ًتولید و به مصرف رسانیم و خرید یک دستگاه آی واتر در آشپزخانه که برای مصارف منزل و عموم خانواده استفاده نماییم . دستگاه های آی واتر مدل کلینیکی از  قابلیت بیشتری در تولید گاز هیدروژن برخوردارند .

  • ۹۶/۰۱/۲۶
  • آب iWater

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی