www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

www.iWater.ir

تولید کننده آب قلیایی

شرکت مهندسی فراز تصفیه وارد کننده دستگاه های آب قلیایی می باشد .

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

تصفیه آب صنعتی

بی تردید آب عامل حیاتی در عملکرد دیگ است . با این وجود ، آب مملو از ناخالصی هایی است که می توانند منجر به زنگ زدگی ، رسوبگذاری ، خوردگی و نهایتاً خرابی دیگ شوند . با توجه به این که آب رکن اصلی در تولید بخار و تبدیل آن به گرماست ، ضروری است که به نحو صحیح مورد تصفیه قرار گیرد تا ناخالصی های آن اخراج یا خنثی شوند . تصفیه ی آب دیگ عموماً مستلزم تزریق مجموعه ای از مواد شیمیایی به آب دیگ است . این مواد شیمیایی باید در نرخ ها و سرعت های بسیار دقیق تزریق شوند بطوری که آن ها خودشان با کیفیت آب و عملکرد دیگ تداخل نکنند . این بدین معنی است که اپراتور باید نوع درست فناوری تزریق مواد شیمیایی را تشخیص داده و بکار گیرد ؛ نوعی که صرف نظر از مقدار مواد شیمیایی مورد نیاز ، تزریق و نرخ های جریان مطمئنی را فراهم کند .

این مقاله بررسی خواهد کرد که چگونه پمپ های تزریق دیافراگمی هیدرولیکی یا سولنوئیدی و تغذیه کننده های فیلتری می توانند تزریق دقیق و مطمئن مواد شیمیایی که برای حفظ عملکرد صحیح دیگ ضروری است را فراهم کنند .

لزوم تصفیه ی آب دیگ :

یک امر مسلم در مورد دیگ این است که ناخالصی های موجود در آب هنگامی که آب تبخیر می شود ؛ رسوبات ، زنگ ، و خوردگی را از خود بر جای می گذارند . به مرور زمان ، رسوبات جمع شده سطوح تبادل حرارت دیگ را از نظر حرارتی عایق می کنند که این نه تنها نرخ تولید بخار دیگ را به تدریج کاهش می دهد ، بلکه باعث می شود که فلزات دیگ به دماهای شکست و خرابی نزدیک شوند .

اینجاست که تصفیه ی آب دیگ جلوه گر می شود . انواع مختلفی از مواد شیمیایی تصفیه ی آب دیگ طراحی شده اند تا وظایف مختلفی را بر حسب سیستم دیگ و آب مورد استفاده انجام دهند . بعضی مواد شیمیایی برای حفظ سطوح مطلوب ph افزوده می شوند که قابلیت حلالیت آب را به حداقل می رسانند .

سایر مواد شیمیایی افزودنی ، اکسیژن را قبل از این که بتواند باعث خوردگی شود مصرف می کنند ؛ از تشکیل کف جلوگیری می کنند ؛ مواد جامد محلول را قبل از تشکیل رسوب بر روی سطوح مولد بخار ، ته نشین کرده و مواد ته نشین شده را از مجاورت سطوح مولد بخار خارج می سازند .

بعضی از مواد شیمیایی رایج برای تصفیه ی آب دیگ عبارتند از : لخته سازها ( منعقد کننده ها ) ، فسفات ها ، اکسیژن زداها ( اکسیژن خورها ) و شلانت ها .

ادامه دارد ................

  • ۹۶/۱۱/۰۳
  • آب iWater

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی